Pojdite na vsebino

Kako dobro smo pripravljeni na posredovanje ob onesnaženju morja

Vaja onesnaženje - 1
V štabu civilne zaščite na Lazaretu so se zbrali predstavniki različnih služb in društev, ki so sodelovali pri posredovanju.

Bi se v primeru razlitja nafte na morju znali ustrezno odzvati? Bi bilo delovanje pristojnih služb dovolj usklajeno. Bi bil odzivni čas dovolj hiter? Sodelujoči na vaji reševanja na morju na območju Debelega rtiča in Lazareta so danes iskali odgovore na vsa ta vprašanja.

Scenarij današnje vaje v sklopu mednarodnega projekta NAMIRS, ki jo je iz Kopra koordiniral regijski štab civilne zaščite, je predvideval, da je v italijanskih vodah nedaleč od Debelega rtiča prišlo do trčenja tankerja in trajekta, pri čemer se je v morje razlilo približno 20000 litrov nafte. Obvestilo o trku in razlitju je prišlo od pristojnih italijanskih organov. Medtem ko so iz Kopra na kraj nesreče napotili štiri plovila, se je na Lazaretu vzpostavil štab ankaranske civilne zaščite pod poveljstvom Marka Žitka. Takoj se je aktiviralo Prostovoljno gasilsko društvo Hrvatini, pri čemer je bil del ekipe gasilcev napoten na Debeli rtič, da bi od tam opazoval  premikanje oljnega madeža. 

Vaja onesnaženje - 5Usklajevanje dela v štabu CZ na Lazaretu

Vaja onesnaženje - 2Ekipa delavcev VGP Drava je z amfibijskim vozilom napeljala v morje baraže za zamejitev oljnega madeža. 

V štab na Lazaretu so poleg različnih enot CZ prišli tudi predstavnik Direkcije RS za vode, predstavnik Območnega združenja Rdečega križa Koper, zaposleni podjetja VGP Drava in Službe za varovanje obalnega morja, naravovarstvenika iz Krajinskega parka Debeli rtič ter predstavnica Društva za opazovanje in proučevanje ptic Slovenije. Društvo bi namreč z ekipo prostovoljcev v primeru onesnaženja obale poskrbelo za reševanje zaoljenih ptic. Ekipa delavcev VGP Drava je z amfibijskim vozilom napeljala v morje baraže za zamejitev oljnega madeža. 

»To je bila povsem nova izkušnja, saj takšne vaje pri nas še nismo izvedli. Običajno se osredotočamo bolj na požarne vaje, a treba se je zavedati, da se ob tukajšnjem gostem pomorskem prometu nesreča z onesnaženjem morja lahko zgodi kadarkoli,« je Žitko povedal po zaključku vaje, ki bo pokazala, kaj vse je še treba izboljšati, da bi – če bi šlo zares – vse gladko teklo.